Miért is ez a címe a blogomnak? Pedagógus vagyok, és jól érzem magam a bőrömben. Tudom, hogy most ez nem divatos, de mit csináljak én már ilyen maradi vagyok...Tudok örülni a napi apró örömöknek - pl. ha a gyerek nem akar elmenni az órámról kicsöngetés után, vagy ha tudok segíteni a kollégának. Most egyszerre több weblapot is "futtatok", ezek a tanításhoz készülnek, de nem minden fér rá, pontosabban vannak olyan munkáim, melyeknek nem a gyerekek a célközönsége. Szóval ezt a blogot szakmai anyagok tárhelyének, gyűjteményének szánom, apránként gyűjtögetve, összerakosgatva.

2014. április 15., kedd

Jöttök Prezi-be?

A PIL Akadémia Rapid randiján ismertem meg ezt a weboldalt (prezi.com), először az ragadott meg, hogy mennyire látványos, más, mint a szokásos prezentációk. A következő gondolatom az volt, hogy jó-jó, de hát nekem az évek alatt összegyűlt egy csomó bemutatóm a tananyagaimhoz most kezdjem elölről az egészet? Természetesen kicsi átalakítással már dolgozhattam is a régi bemutatóim diáival: a PowerPointban Mentés másként, JPGE formátumban az összes diát külön képként menti egy könyvtárba, innen már csak gyerekjáték beszúrni a prezibe (INSERT/IMAGE), majd az útvonal (PATH) beállításával már kész is a látványos bemutató. Érdekesebbé tehetjük azzal, hogy kihasználjuk a zoomolási lehetőséget, szövegbe szöveget, képet szúrhatunk, és fordítva! ITT TALÁLHATÓ egy átalakított bemutatóm, amit utólag kiegészítettek a diákok. Ami igazán érdekelt, az az volt, hogy hogyan használhatom ezt a programot a gyerekkel közösen - nos elég volt egyszer megmutatni, máris ráharaptak. Először órán kezdtük el a közös munkát: a gyerekek párokban dolgoztak (azért, mert egyszerre csak 10-en dolgozhatnak a programban) a feladat az volt, hogy 5 illetve 10 szóval határozzák meg a fogalmakat - ez néha nem is olyan könnyű. Az előzetes munkám annyi volt csupán, hogy létre hoztam a prezit, majd beírtam a fogalmakat, illetve a meghívás (Meeting/, ezt én úgy oldottam meg, hogy az virtuális osztálytermünkbe (Edmodo) fellinkeltem, illetve egy másik osztálynak a Popplet-be tettem fel. Természetesen más csatornán keresztül is megoldható, (Skype, Facebook, e-mai, stb) A közös munka eredménye EZ lett.

A következő lépésem az volt, hogy egy tananyaghoz, (természetismeret: Állatok az avarban –érdemes megnézni!) elkészítettem a prezi vázlatot, ami azt jelenti, hogy feltettem a kereteket és délutánra megbeszéltünk egy netes találkozót. Először ez még csak úgy működött, hogy felmentem a Facebookra, és feltettem a kérdést: JÖTTÖK PREZIBE? Kicsit nehézkesen indult, de nagyon hamar rájöttek a program kezelésére, és miközben dolgoztak, ment a csevegés is. Gyorsan „megbeszélték” ki mit csinál - a szabály az volt, hogy csak a tankönyvet lehet használni, az internetről csak képet, illetve videót lehet beszúrni- ez biztosította azt, hogy csak olyan információ került be, ami számukra is érthető (arról nem is beszélve, hogy mivel gépelni kell, kénytelenek a lényegre szorítkozni) Ma már ott tartunk, hogy előfordul, hogy csak „benézek a Prezibe” és látom, hogy dolgozik benne valaki. Egy kettőre feldolgozták az egész témát, úgy hogy készítettem újabb „nyerseket” máshogy csoportosítva a tananyagot - élőlényeket. Így készült el a gombákról, a növényekről és az állatokról is egy összefoglaló munka. Természetesen órán közösen megnézzük, és értékeljük a munkát is. Az is megengedett, sőt kifejezettem kértem, hogy egymás munkáit kiegészítsék, esetleg kijavítsák (gépelési, helyesírási hibák).

Még egy jó pont a programnak: a kész prezi letölthető, és elmenthető- ha nincs internetes lehetőségünk, akkor is kiválóan működik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése